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Découvre les Probabilités Faciles : Lancer de Dés et Plus

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tritri

@tritri_mrt

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Ce chapitre explore les concepts fondamentaux des probabilités des événements mathématiques, en se concentrant sur le calcul de probabilités pour pièces et dés ainsi que des exemples d'équiprobabilité en mathématiques. Il couvre les définitions essentielles, les méthodes de calcul et des exemples pratiques pour comprendre les probabilités dans différentes situations.

  • Définitions clés : expérience aléatoire, issue, événement, probabilité
  • Exemples pratiques : lancer de pièce, lancer de dé, tirage dans une urne
  • Calcul de probabilités : rapport entre cas favorables et cas possibles
  • Concepts importants : équiprobabilité, événements certains, impossibles et contraires

21/04/2023

624

1) DÉFINITIONS/COURS :
-EXPÉRIENCE : UNE EXPÉRIENCE EST ALÉATOIRE LORSQU'ON CONNAIT LES RÉSULTATS POSSIBLES, LE
RÉSULTAT N'EST PAS PRÉVISIBL

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Probability Examples and Special Cases

This page delves deeper into the examples introduced on the previous page, providing detailed explanations of probability calculations and special cases for each scenario.

For the coin toss example:

Example: When tossing a balanced coin, the possible outcomes are Heads and Tails. The probability of getting Heads is 1/2, and the same for Tails.

Special events are discussed:

  • Certain event: "Getting Heads or Tails"
  • Contrary events: "Getting Heads" and "Getting Heads"
  • Impossible event: "Getting Heads and Tails simultaneously"

For the die roll example:

Example: Rolling a fair six-sided die has outcomes 1, 2, 3, 4, 5, and 6. The probability of rolling any specific number is 1/6.

The concept of equiprobability is reinforced, showing that the probability of rolling an even number (2, 4, or 6) is 3/6 = 1/2.

For the urn draw example:

Example: Drawing a ball from an urn containing 1 red, 2 green, and 3 blue balls. The probability of drawing a red ball is 1/6, a green ball is 2/6, and a blue ball is 3/6.

The page emphasizes the importance of using quotation marks when describing events in evaluations, a crucial detail for exercice probabilité corrigé.

Highlight: In all examples, the sum of probabilities for all possible outcomes equals 1, reinforcing this fundamental principle of probability theory.

This page provides practical applications of probability calculations, helping students understand how to apply theoretical concepts to real-world scenarios, which is essential for mastering probabilité cours PDF material.

1) DÉFINITIONS/COURS :
-EXPÉRIENCE : UNE EXPÉRIENCE EST ALÉATOIRE LORSQU'ON CONNAIT LES RÉSULTATS POSSIBLES, LE
RÉSULTAT N'EST PAS PRÉVISIBL

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Probability Theory: Fundamental Concepts and Applications

This page introduces the core concepts of probability theory, providing clear definitions and explanations of key terms essential for understanding random experiments and their outcomes.

Definition: An experiment is considered random when the possible results are known, the outcome is not predictable, and it can be reproduced identically.

The page covers several important terms:

Vocabulary:

  • Issue: A single outcome of an experiment.
  • Event: A condition that may or may not occur during an experiment.
  • Elementary event: An event realized by a single outcome.

Definition: Probability is defined as the theoretical frequency of an event occurring when an experiment is performed a very large number of times. It is denoted as "P" and is a number between 0 and 1.

The concept of equiprobability is introduced, stating that each elementary event has the same probability of occurring.

Highlight: To calculate the probability of an event, divide the number of favorable cases by the total number of possible cases.

The page emphasizes that the sum of probabilities for all elementary events equals 1, a fundamental principle in probabilité résumé cours.

Three specific examples are provided to illustrate these concepts:

  1. Tossing a coin
  2. Rolling a die
  3. Drawing from an urn

These examples serve as practical applications of the theoretical concepts, helping students understand how probability is applied in real-world scenarios.

Rien ne te convient ? Explore d'autres matières.

Knowunity est la meilleure application scolaire dans cinq pays européens.

Knowunity a été mis en avant par Apple et a toujours été en tête des classements de l'App Store dans la catégorie Éducation en Allemagne, en Italie, en Pologne, en Suisse et au Royaume-Uni. Rejoins Knowunity aujourd'hui et aide des millions d'étudiants à travers le monde.

Ranked #1 Education App

Chargement dans le

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Knowunity est la meilleure application scolaire dans cinq pays européens.

4.9+

Note moyenne de l'appli

13 M

Les élèsves utilisent Knowunity

#1

Dans les palmarès des applications scolaires de 12 pays

950 K+

Les élèves publient leurs fiches de cours

Tu n'es toujours pas convaincu ? Regarde ce que disent les autres élèves ...

Louis B., utilisateur iOS

J'aime tellement cette application [...] Je recommande Knowunity à tout le monde ! !! Je suis passé de 11 à 16 grâce à elle :D

Stefan S., utilisateur iOS

L'application est très simple à utiliser et bien faite. Jusqu'à présent, j'ai trouvé tout ce que je cherchais :D

Lola, utilisatrice iOS

J'adore cette application ❤️ Je l'utilise presque tout le temps pour réviser.

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  • Définitions clés : expérience aléatoire, issue, événement, probabilité
  • Exemples pratiques : lancer de pièce, lancer de dé, tirage dans une urne
  • Calcul de probabilités : rapport entre cas favorables et cas possibles
  • Concepts importants : équiprobabilité, événements certains, impossibles et contraires

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4e

 

Maths

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Example: When tossing a balanced coin, the possible outcomes are Heads and Tails. The probability of getting Heads is 1/2, and the same for Tails.

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  • Certain event: "Getting Heads or Tails"
  • Contrary events: "Getting Heads" and "Getting Heads"
  • Impossible event: "Getting Heads and Tails simultaneously"

For the die roll example:

Example: Rolling a fair six-sided die has outcomes 1, 2, 3, 4, 5, and 6. The probability of rolling any specific number is 1/6.

The concept of equiprobability is reinforced, showing that the probability of rolling an even number (2, 4, or 6) is 3/6 = 1/2.

For the urn draw example:

Example: Drawing a ball from an urn containing 1 red, 2 green, and 3 blue balls. The probability of drawing a red ball is 1/6, a green ball is 2/6, and a blue ball is 3/6.

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Probability Theory: Fundamental Concepts and Applications

This page introduces the core concepts of probability theory, providing clear definitions and explanations of key terms essential for understanding random experiments and their outcomes.

Definition: An experiment is considered random when the possible results are known, the outcome is not predictable, and it can be reproduced identically.

The page covers several important terms:

Vocabulary:

  • Issue: A single outcome of an experiment.
  • Event: A condition that may or may not occur during an experiment.
  • Elementary event: An event realized by a single outcome.

Definition: Probability is defined as the theoretical frequency of an event occurring when an experiment is performed a very large number of times. It is denoted as "P" and is a number between 0 and 1.

The concept of equiprobability is introduced, stating that each elementary event has the same probability of occurring.

Highlight: To calculate the probability of an event, divide the number of favorable cases by the total number of possible cases.

The page emphasizes that the sum of probabilities for all elementary events equals 1, a fundamental principle in probabilité résumé cours.

Three specific examples are provided to illustrate these concepts:

  1. Tossing a coin
  2. Rolling a die
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J'aime tellement cette application [...] Je recommande Knowunity à tout le monde ! !! Je suis passé de 11 à 16 grâce à elle :D

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J'adore cette application ❤️ Je l'utilise presque tout le temps pour réviser.